Mariager Fjord - 2003

Retur til oversigt DMI farvandsudsigter

Denne tur er først beskrevet her i August 2009, så det er med alle mulige forbehold for hvad jeg kan huske

Først lige lidt interessent omkring min anden hobby: Modelflyvning. Jeg finder ud af, at ihvertfald en af modellerne, nemlig en Twinstar bør kunne flyde og derfor er det jo oplagt at tage den med ud på havet, flyve lidt rundt og så lande igen på fjorden. Som sagt, så gjort, det skete i begyndelsen af juli 2003

Piloten... Over fjorden .... Landing

Det var første og hidtil eneste gang jeg har prøvet at modelflyve over vand - det er nok også sidste, elektronikken i flyet brændte af bl.a. gik den ene motor controller

Nok om det, nu til selve sommerturen. Vi har jo handlet af med Lars og Marianne, så vi nu er eneejere af vores X79 og den er flyttet til Aalborg - mere præcist Sundby Hvorup sejlklub, der ligger under 500 meter fra hvor vi bor - og der er ovenikøbet motorvej de 50 meter :-)

Vi er hele familien, altså Lisa, Søren, Alex, Jonna og Michael og efterhånden som de bliver større (altså ungerne) bliver det mere og mere vanskeligt at få os alle pakket ned i båden men det lykkedes jo

Logbog:

Fredag d 22 Juli 2003 Aalborg til Hadsund (Mariager fjord)

God tur, god vind, men meget regn...

Turen ned gennem Langerak, ud forbi Hals forløber ok men så kommer der en megabyge og det er tilfældigvis Jonna og Søren der har vagten og de bliver meget meget våde, mens vi andre sidder og gemmes os inde i kahytten og selv om vores X79 er lidt utæt hist og pist er det intet mod det der sker ude i cookpittet

Søren i regnvejl

Og Lisa i tørvejr

Meget meget regn

Ophold i Hadsund Marina, lige vest for byen er ok, jeg havde håbet at kunne holde fuldstændigt fri fra arbejde, men vi er igang med at byde på et meget stort projekt, så jeg snakker en del i telefon under opholdet i Hadsund

Søndag d 24 Juli 2003 Hadsund til Dania

Vi bestemmer os for at sejle til Dania, som er en lille lystbåde havn ud for det gamle "Dania" kompleks der ligger på sydsiden af Mariager fjord

Det er en vældig hyggelig havn, men desværre uden indkøbsmuligheder i nærheden. Der er bl.a. en bakke lige oven for havnen og den kan jeg jo passende bruge til at modelflyve lidt med en af mine små modelfly vinger, det er ganske sjovt at flyve så tæt på havnen

Modelflyvning og sejlsport kan fint kombineres

Dania Havn

Fyret

Lisa og Alex - det er ihvertfald ikke trætte endnu

Og Jonna

Mandag d 25 Juli 2003 Dania til Hobro

Stille og roligt mod Hobro, hvor vi har inviteret Jonna's søster++ til lidt grill dagen efter

På vej mod Hobro

Hobro lystbådehavn ligger jo lidt uden for Hobro, men der er gode muligheder for at grille, gå ture, ind til byen osv. samt gode faciliteter

Dagen efter ankommer familien Hvorslev, og det bliver en tur syd for fjorden Grill osv. Godt vejr og hyggeligt

27 Juli 2003 Hobro til Mariager

Vejret er dårligt, men kommer op og afsted mod Mariager, vel næppe mere end 10 NM. Turen er flot - på trods af vejret

Mariager er en flot by og havnen er ok - dog er det meget åbent, ved nordlig vind

Arne og Sonja kommer på besøg, der bliver spillet kort!

28 Juli 2003 Mariager til Alsodde

Ideen er at sejl ud til Als odde og lægge sig for den DS bøje der er er derude eller for anker

Igennem ved hadsund broen

Vi er fremme sidst på eftermiddagen og bøjen er ledig. Det er interessant for ungerne at ligge for svaj - man kan ikke bare gå i land eller på toilet - men det går nu alligevel

29 Juli 2003 kl 04.20 Alsodde - Aalborg

Vi står tidligt op for at komme hjem i ordentligt tid der er ikke meget vind, men en utrolig flot solopgang. Det er Alex og Michael der lægger for - desværre for motor

For motor ud forbi Alsodde

Morgenmad på vej ind gennem Langerak

Hjemme omkring middag

En kort sommerferie i tid - men ok på oplevelser, selv om vi kun nåede Mariager fjord

Op gennem Langerak - taget af Arne (senere)