Familien Bondo Andersen Sejl logbøger 1992 / 2000 til idag

Disse sider er skrevet som "logbog" til os selv samt familie og venner, og det hele i standard HTML med et antal foto, nedskaleret til passende størrelse. Samtidigt indeholder logbøgerne info om de byer og havne vi har besøgt igennem tiderne, incl. vores personlige og muligvis en smule subjektive vurderinger :-). Husk på at de ældste notater er fra år 2000, så mere end 17 år gammelt, så måske ikke helt opdateret

År /
Sommerferie
Lokation / statistik Beskrivelse / andre ture
2018

Sommer Bornholm 2018 Anholt forår 2018
Totalt sejldage:
Ialt NM. ca NM i andres båd

Året sommertur går til Bornholm og Holbæk og Roskilde fjord - flot tur og super vejr - faktisk det bedste vejr vi nogensinde har oplevet - sejlet ca 650 NM

Andre ture i 2018:

Tenerife
Totalt sejldage: 76
Ialt 2253 NM, heraf Tenerife: 170 NM og ca 200 NM i andres båd

Endnu en sæson står for døren, vi har jo snydt lidt i år og arrangeret en uges tur til Tenerife i en lejet både, faktisk et fedt koncept, man møder blot op, med sig selv og en stor bunke Euro, så er der en båd man kan hoppe ombord i og starte på eventyret. Vi nåede 1% over Atlanten - til LaGomera, så mangler vi kun 99 procent

Det er også i år, jeg vil starte med at bruge WordPress som min og familiens WEB platform, men jeg orker ikke at omlægge der der allerede er skrevet, så desværre bliver det både og.

Link til ny hjemmeside

Andre ture i 2016:

Anholt forår 2016 Sensommertur 2016 Efterårstur 2016 Fakta om Tenerife
2015

Norge og Sverige 2015
Totalt 68 ture
Ialt 1670 NM, heraf sommerferie: 735 NM

Andre ture i 2015:

Kom til at tænke over at nogle af turene i week-enden faktisk kan blive ganske lange ture, ihvertfald i betragtning af at de er en sejlbåd, f.eks. i sensommere var vi i en week-end på Læsø, Spirholm og Frederikshavn, det blev til 165 NM på en lang week-end

Sommertur part II - 2015 Lang August week-end - 2015 Tour de Købstad - efterår 2015
2014

Bornholm
Totalt 105 ture, ialt 2080 NM, heraf sommerferie 814 NM

Andre ture i 2014:

Har ikke lige nået at få dem lagt på, men eftersom vi kom over 2000 sømil sejlet er der selvfølgelig blevet sejlet meget. Bemærk at de 2080, inkluderer et par ture, hvor jeg (Michael) var med de unge ude i deres CB66, samt enkelte ture i J80eren i Hals.
2013

Øland
Totalt x ture, ialt 1842NM (6 sept. 2013)), hvoraf 846 NM i sommerferien, part I

Sæson start er sent, dels pga. arbejde - hvilket er godt, men også pga. vejret, hvilket er dårligt! Sommerferien blev Sverige syd/øst, primært Øland og lidt i Blekinge skærgården

Indtil videre (1 sept. 2013) har dette været den bedste sommer jeg nogensinde har oplevet, hele juli og det meste af august har været suverænt, varmt god vind og næsten ingen nedbør

Andre ture i 2013:

Pinsen 2013 - Limfjorden Mors Rundt Kapsejlads Sommertur 2013 - Part II Forvinter 2013 - Nibe
2012 Æ Haw - Vest Danmark

DK Vest

Totalt 62 ture, ialt 1400 NM, hvoraf ca 500 NM i sommerferien

Vi har tre uger, men der er kraftigt frafald i familien, så det er Jonna og Michael der er gennemgående, de unge vil tage MAX en uge pr stk, så det må vi jo leve med. Planen er Jylland rundt, ud gennem Limfjorden, ned langs vestkysten, ind til Hamburg, via kanaler til sydøst DK og så hjem igen. Vi nåede ikke helt så langt, dårligt vejr medførte stop efter Rømø, og så retur igen samme vej

Derudover selvfølgelig et utal af aften / endags ture, bl.a. fik jeg (Michael) sejlet en enkelt gang alene - faktisk meget rart, ingen at give skylden, hvis noget går galt :-). Vinden skal blot være i vest eller nord, så er det nemt at lægge til / fra

Andre ture i 2012:

Efterårsferie 2012 - Skive Hals Aug 2012 Sejlerskolen Aug 2012 Ø-Safari Aug 2012 Egense, Juli 2012 Dannelsestur - pinsen Læsø, 18-20 Maj 2012 Mou, Maj 2012
2011 Syd Danmark

DK syd

Totalt 87 ture, ialt 1891 NM, hvoraf 650 NM i sommerferien

Turen iår blev Sjælland og Fyn rundt (næsten) )incl. Nakskov og i det store og hele i godt vejr

Andre ture i 2011:

Efterårs ferie 2011 Skive Sept 2011, Øster Hurup Sept 2011, Glyngøre Juli 2011, Mariager fjord Juni 2011, Læsø, herretur Limfjorden (juni) Anholt (maj)
2010 Sverige/ Vänern / Vätern

Sverige

Totalt 73 ture, ialt 1562 NM, hvoraf 526 NM i sommerferien

Vi har 3 uger, startende søndag morgen og skal gerne være hjemme 3 uger senere

Dette her projekt er meget voveligt! Vi tog turen til Sverige i 2007 i vores X99 - i det værste regnvejr - og jeg havde lovet familien: aldrig mere Sverige. Heldigvis er alle friske på at prøve igen og ingen tvivl om at div. web link mm. til søerne, kanalerne osv. øger interessen, så vi prøver igen....

Andre ture i 2010:

Mors rundt (maj) Hals, maj 2010 Anholt (juni) I solskin Svoger week-end I efteråret
2009 Bornholm

Bornholm

Totalt 77 ture, ialt 1761 NM, hvoraf 596 NM i sommerferien

Vi har kun godt to uger, så vi vil sejle turen derover i et stræk, hvilket er muligt med 4 personer, turen er beregnet til 35 timer for motor og mindre for sejl. Vi besøger Rønne, Christians Ø, Gudhjem og Nexø samt hvad vi nu kan nå i en lejet bil på et par dage. Bornholm kan bestemt anbefales - specielt når vejret er godt, som vi har haft på hele denne tur. Det er vist første gang jeg har sejlet i korte bukser HELE TUREN

Andre ture i 2009:

Oktober: Sæby og Hirsholmene
2008 Lillebælt

Lillebælt
Lillebælt og Aarhus

Lige overtaget båden og vi holder sommertur på vejen hjem, som indbefatter Frederecia, Vejle, Samsø og Anholt

Andre ture i 2008:

Juli: Løgstør, Fur, Rønbjerg
Sverige 2007 Sverige Vestkyst
Læsø, Gøteborg, Marstrand, Lysekil

X99 DEN 43 Første sommertur i vores "nye" båd (X99)

Planen var egentligt at sejle fra Aalborg til Læsø, derefter videre til Gøteborg, så op langs vestkysten af Sverige for så på passende tid at stikke over til Norge og ned igen, vi havde ca 2 uger til turen, så der skulle sejles noget Sverige er et fantatisk flot sted at sejle og helt anderledes end det flade Danske landskab

Men vi blev så indhentet af virkeligeheden det var nok noget af det værste vejr vi nogensinde har holdt sommerferie i - det er lige før man tror på klimaforandringer....
Konstant blæst og regn, vi havde samlet set 1 dag med rimeligt godt vejr (fordelt på 2 x 1/2 dag)

Nedenfor links til den oprindelige logbog, skrevet dengang turen blev gennemført, men uden alle foto og beskrivelser, anyway som reference for selv at kunne huske det :-)

2007 Udtur 2007 Sverige 2007 Hjemtur
2006 Sjælland Øst og syd
Svanemøllehavnen og ned gennem Øresund til Møn
Sommertur i en lejet X372, lejet af Mark Korsman fra Svanemøllehavnen, samlet en uge. Turen blev sejlet sammen med Familien Hof fra Aarhus (min søster og svoger) i deres Scancap

Fantastisk vejr på hele turen

2005 - Vi har solgt vores båd :-( surt show, første år i 18 år, hvor vi ikke sejler i en sommerferie

2004

Læsø

Læsø (Løgstør)

Kort sommertur, vi sejlede d 3 juli 2004 afsted mod Læsø, vejret var sådan set rimeligt godt, men med meget vind

Læsø er god at besøge, masser af aktiviter, bl.a. salt syde center. Afsted i knap en uge

Derefter en kort tur med fam. Hof til Løgstør

Andre ture i 2004:

Tallship
2003

Mariager fjord

Mariager Fjord Bortset fra første dag fra Aalborg mod ØsterHurup var det rigtigt godt vejr

2002 Limfjorden Første år, hvor vi ikke sejlede X79 DM

Vi har ingen foto fra ferien
2001

Roskildefjord
Holbæk og Roskildefjord

Her startede vi efter X79 DM i Lynæs og nåede langt omkring, godt vejr bortset fra turen fra Sjællands odde til Ebeltoft - der blæste det!

Andre ture i 2001:

Fyn til Aarhus
2000 Fåborg

Fåborg
Fåborg, Tyskland, gennem Lillebælt, Samsø og til Aarhus Fantastisk tur, med start fra Faaborg efter X79 DM, første stop var Tyskland for proviantering af bl.a. dåseøl, vand mm, dernæst nordpå, bl.a med stop i Sønderborg, Kalvø, Endelave og Samsø, før slut i Aarhus, hvor båden jo lå dengang.

Turen blev gennemført i "Mormor", som vi havde lånt efter DM, familien Hof sejlede i vores "egen" X79 - DEN 353

Andre ture i 2000:

Tunø
1999 X79 DM blev afholdt i Korsør og vi sejlede derfor sommertur fra Korsør og til Aarhus
1998 X79 DM blev afholdt i Frederecia og vi sejlede hjem, stille og roligt
1997 X79 DM blev afholdt Hellerup
1996 X79 DM blev afholdt i Aarhus
1995 X79 DM blev afholdt i Helsingør
1994 X79 DM blev afholdt i Faaborg
1993 X79 DM blev afholdt i Holbæk - i herrevejr...