2018 Forårsturen   2018_05_18 -->2018_05_25

Dag:1  Første tur Dag:2  Over Kattegat Dag:3  Anholt dag 2 Dag:4  Anholt dag 3 Dag:5  Fyret og Pakhusbugten Dag:6  Tilbage til Anholt Dag:7  Gåtur på Anholt Dag:8  Hjemturen Retur til oversigt

Planen er at sejle en god uge tid i Nordjylland her på vores første tur i 2018.

Ambitionen er at nå flere af følgende destinationer:

1. Anholt
  2. Læsø - gerne Østerby
  3. Skagen
  4. Frederikshavn

Vejrudsigten er jo næsten uvirkelig for danske forhold. Der loves sol hele ugen og vind fra alle retninger, og ikke over 10 mps, altså typisk højtryksvejr

Vi har fået mod på de her forårsture, fordi vi sidste år afholdt 4 ugers ferie / orlov i april/maj i båden og det var faktisk ret fedt, fordi der var rimeligt med vejr og vi nåede langt omkring uden at havne var fyldt op, specielt vigtigt for de populære steder, som det Sydfynske ø-hav

Resultat

Ja vi kom til Anholt, men så kom vi heller ikke længere, der var simpelthen så dejligt på Anholt at vi ikke kom videre, før vi fredag - nødtvunget - skulle hjem igen

Derudover nåede vi omkring Anholt, incl. en overnatning for anker syd for fyret i Pakhusbugten. Det hele foregik i et helt fantastisk sommervejr, og vi er altså kun midt i maj. Luft temperaturen nåede op over 20 grader og det samme gjorde vandtemperaturen

Ialt blev det til 150 NM, hvoraf ca 1/3 var for sejl - det var så ikke så imponerende på en uge...

Turen vi sejlede (hjemturen er ikke på kortet):